شهر هوشمند

امروزه ابزار ها با طراحی هوشمند می توانند به سازمان های دولتی، محیط زیست و ساکنان کمک کنند. شهرهای هوشمند می توانند کارایی خدمات شهری را با حذف کارگران غیرنظامی و پیدا کردن راه هایی برای صرفه جویی در هزینه، و همچنین ارائه خدمات با کیفیت بالاتر و هزینه کمتر، ارتقا دهند.

 

 

آینده هیجان انگیز است، به ویژه اگر ما در آینده ای با تکنولوژیکی یک شهر هوشمند زندگی کنیم.

شهر هوشمند چیست؟

پیش بینی محققان این است که تا سال ۲۰۲۰ و فراتر از آن در سطح جهانی به اجرا در آید.شهرهای هوشمند هنوز شایع نیستند، اما در اینجا یک پیش نمایش از چگونگی آن به نمایش گذاشته می شود که چگونه هوش مصنوعی به یک شهر هوشمند تبدیل می شود.

هدف شهر هوشمند این است که زندگی ساکنان آن و محیط زیست را غنی سازی کند.

شهر نیاز به مدیریت منابع شهری که هر دو پایدار و ارزان هستند دارد.

شهر هوشمند یک شبکه پیچیده و متصل بهم از( ۱-وسایل نقلیه مستقل۲-ساختمان های هوشمند ۳- زیرساخت های دیتا محور)خواهد بود. این هوش مصنوعی چیزهایی را برای زندگی در یک مقیاس قابل توجه به ارمغان خواهد آورد.

  •  ساخنمان هوشمند :

شهرهای هوشمند با ساختمان های هوشمند شروع می شوند که از فرایندهای خودکار برای کنترل عملیات ساختمان استفاده می کنند؛ که شامل گرمایش، تهویه، تهویه مطبوع هوا، روشنایی و امنیت هستند.

ساختمان هوشمند با استفاده از سنسورها، محرکها و میکرو چیپها برای جمع آوری داده ها و مدیریت آن با همکاری با توابع و امکانات رفاهی کار می کند. این قرارداد از مالکان، اپراتورها و مدیران تأسیسات برای توسعه دارایی قابل اطمینان و کارایی با کاهش استفاده از انرژی، بهینه سازی استفاده از فضا و به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی، حمایت می کند.

ساختمان های اداری هوشمند، امکانات بهداشتی، بیمارستان ها، امکانات آموزشی، استادیوم ها و غیره انواع ساختمان های هوشمند در سراسر جهان وجود دارد. تحقیقات Navigant برآورد می کند که تکنولوژی ساختمان هوشمند درآمد جهانی را در سال ۲۰۲۰ به میزان ۸٫۵ میلیارد دلار تولید خواهد کرد.

ساخت یک ساختمان هوشمند با اتصال سیستم های پایه مانند روشنایی، برق، آب، پمپ، گرمایش، زنگ هشدار آتش و گیاهان خنک کننده با سنسورها و سیستم های کنترل، شروع می شود. حتی دستگاه های آسانسور، سیستم های دسترسی و سایه پنجره می تواند در سیستم گنجانده شود.

ایجاد یک ساختمان به عنوان یک ساختمان هوشمند برای هر دو صاحب و مستاجرین کار در ساختمان سودمند است. این مزایای از بین بردن انرژی تا افزایش بهره وری متغیر است. آنها همچنین می توانند عملیات ساختمانی را بهبود بخشیده، تلاش های پایدار را تقویت کنند و تصمیم گیری را بهبود بخشد.

سیستم اتوماسیون بهینه سازی زمانی که سیستم تهویه مطبوع به صورت آنلاین برای یک منطقه خاص در ساختمان، همراه با بارهای الکتریکی که به دسته های از اهمیت حیاتی تا اولویت بالا به غیر ضروری طبقه بندی می شوند، یاد می گیرد. مدیران ساختمان همچنین از داده های جمع آوری شده و همچنین مهارت های کنترل بهره مند می شوند تا بتوانند فرایندهای مناسب را برای کاهش هزینه های نگهداری انرژی و تعمیر و نگهداری کاهش دهند.

رویکرد هوشمندانه کارشناسان و واسطه ها را از بین می برد. یک مدیر ساختمان می تواند اندازه گیری کند که آیا اقدامات وی برای مسافران مناسب است یا خیر، و از پاسخ واقعی داده ها برای نشان دادن اینکه آیا این کار را انجام می دهد یا خیر، استفاده می کند.

کارکنان جوان به دلیل کمبود تکنولوژی در دفتر خود، کار خود را ترک می کنند. مفهوم یک دفتر هوشمند مبهم است، اما بسیاری از فن آوری های هوشمند ساختمانی مطمئنا به خواسته های اشخاص بستگی دارد. این شامل بهبود اتصال در میان سیستم ها، کنترل ساکنان برخی از سیستم های عملیاتی و راه حل های تجزیه و تحلیل داده ها برای پیش بینی شکست و مشکلات تجهیزات است.

تعریف دقیق زیرساخت های شهری از دارایی های فیزیکی تنها به داده ها و تکنولوژی ها بستگی دارد. داده ها به مقامات شهر کمک می کنند تا برنامه ریزی و کارآیی بیشتری داشته باشند. داده ها در حال حاضر در دسترس هستند از طریق دیجیتالی کردن سوابق دولتی و بخش خصوصی و فراوانی سنسورهای ارزان همراه با توانایی های رو به رشد برای ذخیره، ادغام و تجزیه و تحلیل تمام این داده ها. شهرها و شرکای تجاری آنها به افرادی نیاز دارند که آموزش داده شوند تا داده ها را به مزایای ملموس شهروندان شهری تبدیل کنند.

بهترین راه برای یک شهر برای اطمینان از این که یک پروژه آزمایشی تحلیلی منجر به نوآوری اضافی می شود، تمرکز تلاشهای اولیه در حوزه های مهم است که مسائل مهم را اولویت قرار می دهند و نتایج قابل توجهی را نشان می دهند.

همانطور که تکنولوژی IoT (هوش مصنوعی) در اشیاء روزمره که ما استفاده می کنیم بیشتر استفاده می شود و این محصولات با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، مجموعه ای کامل از داده های بزرگ را می توان بررسی کرد. چندین کاربرد احتمالی برای داده های بزرگ شامل سیستم های آب شهری می شود که می توانند با استفاده از سنسور ها کنترل و اندازه گیری شوند تا تعیین شود که آیا نشت یا انسداد وجود دارد که فشار و جریان آب را تحت تاثیر قرار می دهد. کارشناسان می توانند آلودگی آب را شناسایی کنند تا بتوانند وضعیت را اصلاح کنند. دانشمندان داده ها می توانند با درک الگوهایی از داده های جمع آوری شده توسط IoT، چگونگی بهبود اقتصاد، جرم و مراقبت های بهداشتی را بهبود ببخشند.

  •   وسایل نقلیه مستقل :

فناوریهای خودکار و متصل به خودروها از فناوریهای هوشمند شهر محسوب می شوند.فن آوری های مرتبط با خودرو در حال حاضر در تنها بخشی از آنچه در حال توسعه برای آینده می باشد دسترس هستند. تخصص برای اتومبیل های خودمختار، ماشین های متصل شده و سیستم های کمک به رانندگان پیشرفته همپوشانی دارند.

وسایل نقلیه متصل خودروهایی هستند که با خودروهای دیگر در جاده ارتباط برقرار می کنند، به عنوان وسیله نقلیه به وسیله نقلیه V2V، زیرساخت جاده ای شناخته شده به عنوان وسیله نقلیه به زیرساخت V2Iو ابر V2C شناخته می شود. این تکنولوژی می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای بهبود ایمنی خودرو، و بهبود کارایی وسایل نقلیه و زمان رفت و آمد.

ارتقاء در کیفیت از ۴G به ۵G خواهد شد بزرگتر و مهمتر  از ارتقاء ۳G به ۴G.  ،شبکه نسل بعدی مقادیر بیشتری داده ها را با سرعت بالا و با تاخیر کم انتقال می دهد. در حالی که ۵G بهبود چشمگیری را برای گوشی های هوشمند ارائه می کند، قطعا برای آینده خودروهای خودمختار ضروری است.

برای خودمختاری وسایل نقلیه مستقل نیاز به موفقیت، تلفن همراه بی نقص تجربه لازم است تا وسایل نقلیه بتوانند در حین رانندگی پیوسته متصل شوند. این وظیفه طراحی معماری فناوری اطلاعات می باشد، در حالی که اجازه می دهد تکنولوژی محلی برای جایگزینی افراد محلی متفاوت باشد.

معرفی ۵G منجر به روند جدید و غیر منتظره تکنولوژی خواهد شد. هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل مقدار زیادی از داده های تولید شده توسط وسایل نقلیه خودمختار و زیرساخت های شهری که از آنها پشتیبانی می کند، از جمله نشانه های جاده های هوشمند و چراغ های راهنمایی استفاده می شود.

اتصال ۵G می تواند روند جدیدی مانند جریان زنده از محتوا به وسایل نقلیه ارائه دهد. ما همچنین ممکن است ایجاد تجربیات تکمیل واقعیت افزوده (AR) که در آن گرافیک کامپیوتری بر روی دیدگاه واقعی دنیای مسافران پیش بینی شده است، پیش بینی شود.

ابزارهای هوشمند طراحی شده هوشمند می توانند به سازمان های دولتی، محیط زیست و ساکنان کمک کنند. شهرهای هوشمند می توانند کارایی خدمات شهری را از بین ببرند.

نویسنده :

لان کالدرون/ ۱۲/۲۶/۱۸, ۰۵:۳۹ AM

سایت مرجع

ترجمه : محسن غضنفری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
شرکت سفیر در خدمت شماست
ارسال پیام