روش های پایش و مراقبت از محیط پیرامون

  • روش سنتی و فیزیکی
  • روش های مراقبت هوشمند

۱ روش سنتی و فیزیکی

بکارگیری نیروی انسانی و وسایل نقلیه به صورت همزمان، از متداول ترین روش های مراقبت فیزیکی به روش سنتی می باشد که معمولا نگهبانان در هر منطقه جغرافیائی، تشکیل دهنده نیروی انسانی بوده و وسائط نقلیه نیز می بایستی متناسب با وضعیت زیر ساخت عبور و مرور تیم گشت در سرتاسر موضوع پروژه هماهنگ باشد.

مزایای استفاده از روش سنتی:

با توجه به پیشرفت بسیار سریع تکنولوژی در صنعت سیستم های حفاظت الکترونیک هوشمند، مناسب ترین مزیت استفاده مستقیم از نیروی انسانی به عنوان تیم مراقبت و گشت، حضور در مرکز کنترل و اعزام به موقع تیم واکنش سریع نسبت به شناسائی نفوذ گرها پس از آشکار سازی سیستم های هوشمند می باشد.

آموزش های کارآمد بهره وری از سیستم های مراقبتی هوشمند و شناخت دقیق قابلیت های آشکارسازی حوادث و تحریکات، تیم مراقبت و گشت محیطی را تبدیل به نیروهای بسیار توانمند در مواجهه با حوادث و نفوذ به سیستم می نماید.

معایب استفاده از روش سنتی:

با در نظر گرفتن وسعت، تعداد و اهمیت مراکز نظامی، عامل انسانی به عنوان بخش اصلی روش سنتی حفاظت فیزیکی، می بایستی موارد زیر را برای انجام مراقبت و برنامه گشت زنی در برنامه ریزی دستور کار خود داشته باشند که شامل بخش های زیر می باشد:

  • کنترل تردد در محدوده تاسیسات و مراکز.
  • مراقبت از تاسیسات و مراکز نظامی جهت کنترل عدم تجاوز متجاوزان بصورت لحظه به لحظه.
  • اقدام به عکس العمل به موقع نسبت به خطرات، حملات و آسیب دیدگی ها به تاسیسات و انبارها در صورت حملات فردی یا با استفاده از وسایل و ادوات نظامی.

 

شرایط نامساعد جوی، آلودگی های محیطی، خطرات، گستردگی و تعدد این مراکز از عواملی هستند که بواسطه این دلایل احتمال عدم بازرسی و مراقبت کامل توسط تیم مراقبت فیزیکی معمولا به صورت کامل و ۱۰۰% انجام نخواهد شد. بعلاوه بعلت وضعیت نامساعد جوی و خطرات جانی حضور تکی در حملات مراقبت دائم توسط افراد را دشوار میکند.

وسعت مراکز نظامی این فرصت را به متعرضین می دهد تا در زمان مناسب و پس از عبور تیم گشت و عدم حضور نگهبانان با آسودگی کامل و به دور از هر گونه دغدغه اهداف خود را اجرائی و به دور از هر گونه پایش و مراقبت به مقصود خود دست یابند که دستیابی ایشان به اهداف از پیش تعیین شده، مسبب آسیب به امنیت ملی میشود و گاها ضرر های جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد. صرف هزینه های گزاف برای تامین نیروی انسانی، ابزار و وسائل نقلیه مورد نیاز برای تیم های گشت و مراقبت و احتمال درگیری تکی با گروه های متخاصم و آسیب های جانی و مالی ناشی از غافلگیری، بدون دستیابی به نتایج مثبت مراقبت را  نیز بهمراه خواهد داشت.

۲ روش های مراقبت هوشمند

 

استفاده از سیستم های حفاظت الکترونیک هوشمند، راه کاری از جمله روش های مراقبت هوشمند میباشد که شرکت توسعه الکترونیک سفیر با توجه به تجارب علمی و عملیاتی خود و بهره مندی از تجارب بین المللی در این حوزه، جهت نگهداری از تاسیسات و حفظ پایداری و ثبات تولید، پیشنهادات بررسی شده و فنی مهندسی خود را به حضورتان اعلام می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
شرکت سفیر در خدمت شماست
ارسال پیام